Samsung s Applem bojují o nadvládu. Kdo byl v poslední dekádě lepší?

ByJaromír Horehleď

12 února, 2025 ,
Samsung
  • Samsung a Apple jsou největšími hráči v mobilním segmentu
  • Odjakživa jsou přirození rivalové a soupeří o prvenství na trhu
  • Jak vypadal objem prodejů těchto gigantů za posledních deset let?

Samsung a Apple jsou rivalové na život a na smrt a odjakživa spolu bojují o prvenství na mobilním trhu. Jihokorejský výrobce je dlouhodobou globální jedničkou a to reflektuje i objem prodejů, který za poslední dekádu vygeneroval. Apple v tomto směru překonává opravdu drtivě, ale je to dáno odlišným přístupem obou firem a rozdílnou nabídkou.

Telefony pro (skoro) celou planetu

Za poslední dekádu, tedy mezi léty 2014 a 2024, prodali Apple se Samsungem dohromady takřka 5,5 miliardy telefonů. To znamená, že za toto období svými telefony pokryli zhruba 70 % aktuální populace Země, což je vskutku impresivní hodnota. Kdo byl ale v těchto deseti letech, čistě dle prodaných telefonů, úspěšnější?

Toto prvenství si pro sebe naprosto suverénně uzmul Samsung, když se mu za tomto období povedlo prodat 3,1 miliardy telefonů. Apple byl v celkových objemech horší a prodal „jen“ 2,37 miliardy iPhonů, což o 730 milionů méně než jeho rival z Jižní Koreje. Ten tedy v tomto ohledu vítězí na celé čáře, ale situace pro něj není tak růžová, jak by se mohlo zdát.

Samsung
Samsung a Apple jsou odvěcí rivalové

Rozdíl v prodejích způsobený nabídkou

Tento dramatický rozdíl je samozřejmě v první řadě způsobený rozdílnou skladbou portfolia obou výrobců. Zatímco Apple nabízí prakticky jen drahé vlajky, tedy víceméně čtyři hlavní telefony ročně, Samsung má mnohem širší nabídku, která pokrývá všechny cenové hladiny mobilního byznysu. Apple tedy jede na cenu a jeho rival naopak na objem prodejů.

Co se týče nějakého komplexního pohledu na oněch 10 let, tak Samsung je sice globální jednička, ale jeho prodeje dlouhodobě klesají. V roce 2014 prodal 318 milionů telefonů, ale letos se toto počítadlo zastavilo na 233 milionech kusů, což je o třetinu méně. Prodeje Applu naopak rostou (+ 22 % za deset let), ale ne tak, aby svého rivala sesadil z trůnu. Trend je ale zcela evidentní.

Samsung
Samsung je dlouhodobou globální jedničkou

Do popředí se dere dravá čínská konkurence

Prodeje Samsungu se za dekádu snížily primárně kvůli čínské konkurenci, která loví v podobných vodách. Ta na Apple z globálního hlediska vyloženě zásadní vliv nemá, protože kalifornský gigant má o řád věrnější základnu fanoušků. Letos prodají hlavní čínské značky zase o něco víc telefonů a uvidíme, jak se rozložení sil na mobilním trhu koncem roku 2025 promění.

Zdroj: GizchinaTechgaged
Obrázky: Ludvík Eckerman, se svolením Samsungu

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *