- Netflix je nejpopulárnější streamovací platforma na světě
- Nabízí nespočet filmů, seriálů či dokumentů
- Jeho nejlevnější předplatné je překvapivým hitem
Globální gigant Netflix je synonymem pro streamovací službu a těší se obrovské oblibě napříč celým glóbem, tedy i u nás. Jako jedna z mála služeb tohoto typu bez větších výkyvů roste a uživatelé jí pořád přibývají, a to i přesto, že nedávno poměrně dost zdražila a zcela zařízla možnost sdílení hesla. A jak to tak vypadá, obrovským hitem je předplatné s reklamou.
Obsah článku
S reklamou nebo bez?
Hlavním posláním předplatného je samozřejmě eliminace reklam. Nemá smysl si za něco platit a ještě být nucen konzumovat reklamy. V poslední době se ale dostává do obliby levné předplatné s reklamou. Nezaplatíte tolik, jako za plnotučné předplatné a na oplátku může provozovatel počítat s tím, že v průběhu filmu shlédnete nějakou tu reklamu, kterou nižší cenu vykompenzuje.
Na našem trhu Netflix předplatné s reklamou nenabízí a tuzemští zájemci se musí spokojit s trojicí tarifů. Základní Basic vyjde na 239 korun měsíčně, prostřední Standard na 309 korun měsíčně a vrcholné předplatné Premium pak stojí 399 korun za měsíc. Na některých trzích je ale k dispozici i verze s reklamou, která stojí 6,99 dolarů měsíčně (166 korun). A uživatelé ho milují.
Rekordní nárůst uživatelů
Netflix zavedl předplatné s reklamami v roce 2022 a nyní se streamovací gigant pochlubil velmi zajímavými čísly. Vychází z nich, že uživatelé tohoto streamovacího giganta reklamy když už ne přímo milují, tak je alespoň nějakým způsobem akceptují. K aktuálnímu datu totiž předplatné s reklamami vykazuje na 70 milionů předplatitelů.
V lednu mělo toto předplatné 22 milionů uživatelů a v květu pak 40 milionů, takže nárůst uživatelů je opravdu raketový a jak to tak vypadá, lidé mu začínají postupně přicházet na chuť. Zajímavé je i to, že v zemích, kde je toto předplatné k dispozici, má u nově příchozích předplatitelů nadpoloviční podíl. A pak, že lidé nemají reklamy rádi.
Blíží se zimní pecky
Faktem je, že do konce roku může Netflix očekávat další nárůst uživatelů, protože se blíží jedna z největších událostí sezóny. Na mysli máme pochopitelně druhou řadu Hry na oliheň (Squid Game), jejíž první řada pořád platí za nejsledovanější seriál na platformě. Streamovací gigant dokonce kvůli propagaci tohoto seriálu uzavřel sponzorské smlouvy s několika velkými firmami.
Například v Koreji bude druhou řadu Hry o oliheň propagovat Kia, tedy tamní automobilka a celkově Netflix uzavřel smlouvy ve 12 zemích. Levné předplatné s reklamou je k dispozici v několika zemích, včetně Ameriky, Japonska, Itálie, Německa, Francie nebo Koreje, no u nás prozatím bohužel k dostupné není a o tom, že by mělo dorazit, se prozatím nic neví.
Zdroj: autorský text, GSMArena
Obrázky: Netflix