Podpora Microsoftu: po jejím zásahu jsme museli přeinstalovat Windows

ByLudvík Eckerman

29 května, 2025
Microsoft podporaZdroj: Midjourney
  • Měli jsme problém s operačním systémem Windows 11, takže jsme oslovili Microsoft s žádostí o podporu
  • Přístup podpory byl mírně řečeno arogantní, problém zůstal nevyřešen, navrch byl operační systém natolik rozbitý, že jsme jej museli přeinstalovat

Windows 11 a synchronizace času

Problém s operačním systémem zažil asi každý. My jsme dostali na test herní notebook od Asusu, který fungoval skvěle, tedy až na jeden drobný detail. Správce hesel Sticky Password vyžaduje, aby byl čas ve Windows synchronizovaný se serverem, jinak odmítne přihlásit uživatele. Jelikož se bez tohoto správce hesel neobejdu, nezbylo mi po několika marných pokusech nic jiného, než se obrátit na Microsoft, respektive na jeho podporu.

Microsoft Windows 11 synchronizace času

Podpora Microsoftu

Mám s ním z minula jednu nehezkou zkušenost, nicméně to byl jeden případ. Možná jsem měl jen smůlu, říkal jsem si. Rozhodl jsem se tedy dát téhle firmě druhou šanci. Chvíli mi trvalo, než jsem se propracoval na přímý kontakt, ale možnost chatu s někým živým naštěstí Microsoft ještě nezrušil. Jakmile se otevřelo okno s chatem, šlo to vcelku rychle, dostal jsem otázku na to, jaký používám systém a pak hned nabídku na vzdálené připojení. Super!

Pokus první – selhání

Potvrdil jsem vše potřebné a chvíli sledoval, jak člověk s přezdívkou tuším Cortez cosi řeší s aktualizacemi a zkouší v systému synchronizaci času zprovoznit. Následoval restart, na který mě upozornil a hned po něm se připojil znovu. Opět chvíli cosi řešil v systému, koukal jsem, že i v registrech, ale má pozornost upadala, takže jsem jenom kontroloval, jestli nedělá něco nekalého. Následoval další restart a odmlčení se. Bylo mi to divné, takže jsem se na webu podíval, jak to vypadá s mým problémem. V historii kontaktů podpory byl vyřešený a uzavřený, takže jsem zkusil synchronizaci času. Bohužel, problém vyřešený nebyl. Jenom poznamenám, že od prvního kontaktu toto trvalo zhruba 20 minut.

Microsoft podpora

Pokus druhý – selhání

Budiž, může se stát, asi omyl. Kontaktuji tedy podporu znovu, opět okno s chatem. Přihlásil se Mohammed a v tuto chvíli už jsem se rozhodl, že si raději budu dělat screenshoty, protože jsem pojal podezření, že to dopadne opět zklamáním. Mohammed se chvíli vrtal ve službách, tam cosi zakazoval (zpětně skutečně lituji, že jsem nedával víc pozor), pak opět registry. Nakonec mi oznámil, že po aktualizacích a restartu bude vše v pořádku.

Považoval jsem za nutné mu sdělit, že předchozí pokus podpory problém nevyřešil a dotázal jsem se, co mám dělat, pokud bude přetrvávat. Dostalo se mi ujištění, že chyba se po aktualizaci nebude opakovat (jak jsem se dovtípil z nepříliš zdařilého překladu).

Microsoft Windows podpora

Microsoft mi rozbil Windows

Tedy dokončil jsem stažení aktualizací a restartoval notebook. Po opětovném zapnutí mé kroky samozřejmě vedly do synchronizace času, která opět nefungovala. Měl jsem toho už plné zuby, stejně jako minule, i dnes se mnou Microsoft vyběhl. Neměl jsem nervy na další pokračování této epopeje, protože už se to celé řešilo přes hodinu. Raději jsem se rozhodl spustit oblíbený Battlefront 2 a rozdat pár fragů.

Ještě před zapnutím hry jsem však zjistil, že nefunguje nastavení jasu a že mám obecně nějak rozdrbané nastavení klávesnice. Zamířil jsem tedy do aplikace Armoury Crate, která tyto věci spravuje a je takovým univerzálním ovládacím centrem všech vychytávek, které Asus notebook má. Appka se sice otevřela, ale hlásila chybu. Nevadí, přeinstaluji ji.

Následovala odinstalace původní aplikace a náhrada novou, kterou jsem stáhl z webu Asusu. Ani poté a po dvou dalších restartech však klávesnice nefungovala jak měla a nebylo možné přes Fn a F řádek ovládat třeba jas displeje nebo ztlumit mikrofon. To už jsem byl skutečně naštvaný.

Přeinstalace jako nejlepší řešení

Nevadí, nastavil jsem jas ručně a chtěl konečně spustit Battlefront 2. K mému překvapení však nefungoval korektně ani Epic Games Launcher a hra se prostě odmítala zapnout. Rozčilený do ruda jsem se rozhodl, že nechci dál zjišťovat, co dalšího ti dva nazdárci z podpory v systému rozbili. Nejlepším řešením byla tedy přeinstalace systému. Takže vše smazat, obnovit tovární nastavení a pak znovu stáhnout prohlížeč, hry… zkrátka tak hodinka a půl práce.

Zdroj: autorský text
Obrázky: screenshoty Windows 11, Midjourney

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *