Podpora Microsoftu: 4 hovory k ničemu, problém trvá

ByLudvík Eckerman

14 prosince, 2024
Microsoft podpora
  • Kontaktoval jsem Microsoft přes jejich linku služeb zákazníkům
  • Nejdřív jsem se nemohl probojovat přes hlasový automat, operátorka slíbila, že bude volat zpět
  • Nestalo se tak, byl jsem ponechán svému osudu

Outlook má problém

Microsoft jako firmu mám docela rád. Jejich software mě provází prakticky od malička. Windows a Office používám denně, dělají i skvělé hry. Když jsem tedy narazil v Outlooku na problém, začal jsem logicky pátrat po řešení. Naneštěstí jsem nebyl schopen najít řešení na fórech ani jinde, protože šlo o poměrně specifickou chybu. Ono taky hledat něco na fórech může zabrat i hodiny, pokud máte nějaký ne zcela standardní problém.

Po jednom dotazu do vyhledávače jsem našel číslo na linku podpory, kde jsem doufal v nějakou pomoc. Tato čísla mimochodem firmy obvykle docela dovedně schovávají na svých webech, protože nechtějí, aby jim kdokoli volal. Provoz callcentra je drahý; daleko efektivnější je nechat zákazníka, aby si své potíže řešil sám. Hlavně ať, proboha, nevolá! Nicméně si z dávných dob pamatuji, že jsem jednou s Microsoftem řešil něco ohledně aktivace Windows XP a skutečně se mi to povedlo po telefonu vyřešit. Když to šlo tehdy, proč by to nemělo jít dnes?

Kdybyste to někdy potřebovali, číslo na podporu Microsoftu je 800 900 775, případně zkuste štěstí na 841 300 300.

Microsoft má solidní AI?

Po vytočení čísla se k mé nelibosti ozval hlasový automat. Ale ne takový, který po vás chce mačkání čísel, kdepak. Byl to jeden z těch automatů, které potřebují, abyste jim řekli, co vás trápí. Hlavou mi probleskla logická myšlenka – Microsoft má přeci velmi dobrou AI, že? Takže i jejich hlasový automat by měl být na úrovni.

Řekl jsem tedy, že potřebuji technickou podporu k Outlooku. Automat odvětil, že nerozumí. Sdělil jsem mu to ještě jednou: technická podpora. Nic, zase nerozuměl. Dobře, třetí pokus. Opět neúspěch. Pak to automat dokonce položil, což mi připadá jako velmi arogantní přístup. V civilizovaném světě bývá zvykem zákazníkovi telefon nepokládat. Microsoft asi toto pravidlo nezná.

Nedá se nic dělat, volám znovu. Tentokrát se snažím velmi zřetelně vyslovit dvě slova: „technická podpora,“ pronesl jsem co nejvíc strojovým hlasem ve snaze vloudit se AI do přízně. Výborně, pochopil. Další dotaz: „Outlook.“ Opět nerozumí. A zase znovu. Po pár dalších pokusech automat opět položil telefon.

Nebudu vás dlouho napínat – úspěšný jsem byl až na čtvrtý pokus. Microsoft mě před spojením s operátorkou nechal takticky vychladnout. I tak jsem na ni byl méně příjemný, než bych si přál. Operátorka se zeptala, co mi s Outlookem nejde. Snažil jsem se jí co nejlépe popsat svůj problém, ale zpětně mi připadá, že ho úplně nepochopila. Požádala mě o email, který jsem jí samozřejmě dal, ale zdůraznil jsem, že si přeji, aby mi zavolali zpět. Nemám zájem řešit to přes emaily nebo odpovědi v ticket systému.

Podpora Microsoftu mě nechala na holičkách

A co myslíte? Dočkal jsem se hovoru zpět? Nebo alespoň toho emailu? Nikoliv. Ano, začal jsem to řešit v pátek po poledni, ale je skutečně takový problém zavolat zpět a říct, že na tom pracují? Třeba v pondělí? Nebo poslat alespoň SMS nebo email… Cokoli je lepší než mlčení.

Možná si říkáte, že jsem na termíny řešení zákaznických problémů trochu přísný. Ano, jsem! Protože kdykoli jsem něco řešil u Applu, dovolal jsem se napoprvé. Na druhé straně linky jsem vždy cítil snahu mi pomoci a můj problém vyřešit. Telefon mi nikdy nepoložili, dokud jsme záležitost nevyřešili. Hádám, že Apple právě za tohle své lidi na podpoře platí. Microsoft je patrně platí za to, aby vás ve vší slušnosti poslali do patřičných mezí.

A víte co? Jako platící zákazník to tolerovat nehodlám. Je mi jedno, jestli se gigant z Redmondu uráčí zavolat zpět, nebo ne. Už to řešit nebudu. Zrušil jsem předplatné Office 365 a své soubory a fotky přesunu jinam. Nedá se nic dělat. Microsoft se o zákazníka zajímá jen do okamžiku, než zadá číslo kreditky a odsouhlasí platbu. Ale jakmile má zákazník problém, snaží se, aby se nemusel jakkoli angažovat.

Zdroj: autorský text, Microsoft
Obrázek: Midjourney

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *