- Podívali jsme se na to, jak vypadají některé tituly na konzoli Switch 2
- Ačkoliv má novinka samozřejmě omezený výkon, hry na ní vypadají velmi pěkně
- Vyzkoušeli jsme i to, jak moc se novinka při zátěži zahřívá
Nintendo Switch 2 překvapilo
Když jsme jako horkou novinku přebírali redakční Switch 2, doslova pár hodin po vydání, věděli jsme, že výkon bude ve srovnání s třeba aktuálním PlayStationem omezený. Nintendo však dělá hry zaměřené spíš na hratelnost, nesnaží se oslnit detailní grafikou. Jenže poměrně záhy se ukázalo, že se některé tituly nejen dobře hrají, ale vypadají i velmi k světu.
Mario Kart World
Asi nejvíce očekávaná hra na Switch 2, která se hraje skutečně skvěle, a to zejména v multiplayeru. Grafika je roztomilá a vcelku detailní, je tu i nějaká základní práce se světlem a stíny, ale především to vše běží opravdu velmi plynule. Ani při hraní ve dvou lidech na rozdělené obrazovce jsme neměli problém s plynulostí a za celou dobu jsme nezaznamenali jediné drobné zaškobrnutí nebo zásek.



Fast Fusion
Tohle byl naprosto spontánní nákup. Cenovka necelých 400 korun nás přesvědčila, že bychom mohli dát šanci něčemu, co připomíná starý dobrý Wipeout nebo třeba Rollcage. Zkrátka futuristické tratě, na kterých se prohánějí vznášedla, a to docela vysokými rychlostmi. Tahle hra je mimochodem takový náš tajný tip. Nikde jsme nezaznamenali výraznější promo, ale je opravdu velmi zábavná a chytlavá.



Jako první jsme zabrousili do nastavení, kde jsme našli možnost zvolit si ze dvou možností grafiky. Buď lze preferovat kvalitu, nebo výkon. Obojí vypadá výborně, režim kvality znamená omezení na 30 snímků za sekundu, dynamické stíny a celkově detailnější a jemnější grafiku. Docela nám vyrazilo dech, jak potom hra opravdu vypadá. Jenže rychlé závody vyžadují spíš plynulost, takže nakonec jsme skončili v režimu výkonu, který je jenom o malinko víc kompromisní, ale vše běží opravdu v 60 snímcích za sekundu.



Zahřívání Nintenda Switch 2
Ani po několikahodinovém hraní jsme neměli pocit, že by se konzole zahřívala nějak nadměrně. Ba dokonce hřeje mnohem méně než na co jsme zvyklí z hraní na smartphonech. Přitom ventilátor není slyšet a nejsme ani schopni potvrdit, že by byl v chodu. Týká se to hraní jak v docku, tak i v režimu handheldu s připojeným napájením. Chlazení bude patrně dimenzováno opravdu dobře, což prospěje životnosti jak elektroniky, tak i akumulátoru.
Zdroj: autorský text, eurogamer
Obrázky: screenshoty Fast Fusion, Mario Kart World