- Battlefield 6 je venku pár dní, my jsme strávili v multiplayeru už několik hodin
- Hra je velmi zábavná a nabízí něco, co tu dosud nebylo
- Celý zážitek bohužel kazí příšerné rozhraní menu a částečně i hry samotné
Obsah článku
Battlefield 6 nemá moc velké mapy
Už betaverze Battlefieldu 6 nám ukázala, že tohle je něco, co skutečně chceme hrát a ponořit se do toho na desítky hodin. Vyčítali jsme jí poměrně malé mapy, což plná verze napravila jen částečně. Rozmáchlost předchozího dílu většině bojišť trochu chybí a bitvy se koncentrují do menšího prostoru. Není to ovšem nutně ke škodě věci. Battlefield 2042 občas trochu trpěl tím, že aby si člověk zabojoval, musel často vážit docela dlouhou cestu, nezřídka po svých.
Co musím hře uznat jako její největší triumf, je komplexnost zážitku, který Battlefield 6 přináší. Bitvy jsou krásně intenzivní, a to nejen ta pozemní část, v níž proti sobě stojí pěchoty obou stran, podporované ze zadních pozic snipery. Situace se neustále mění s tím, jak se ke slovu dostává technika. Příjezd tanku, který není jednoduché zničit, má drastický účinek na poměr sil. Pokud se však povede kovovou obludu zlikvidovat, okamžitě se bojiště opět zahustí do té doby spíš kryjící se pěchotou.
K tomu přidejte průlety stíhaček a helikoptér, které se rovněž snaží promluvit do konečného výsledku a máte koktejl, který připomíná spíš akční filmy. Není to chaos, kde by rozhodovala z velké míry náhoda, je to spíš válečná vřava, ve které je snadné udělat chybu.
Vyvážení tříd je super
Přiznám se, že zatím preferuji spíš režimy, které uzamykají zbraně napříč třídami. Raketometčík tak nemůže dosáhnout palebné síly medika s kulometem, nebo třeba útočníka, který disponuje výkonnou útočnou puškou a k tomu navrch brokovnicí. Stále však může jakákoliv role mít zbraň na blízko (například MP5), případně DMR, tedy pušku na střední a dlouhé vzdálenosti. Opravdové odstřelovačky jsou však vyhrazené opět pouze pro jedinou ze čtyř rolí, které můžete na bojišti zastávat.
Funguje to skvěle a opravdu se v praxi jednotlivá povolání doplňují. Samozřejmostí jsou nejrůznější gadgety a udělátka, která jsou opět pro každou kategorii unikátní. Útočník má velmi zajímavou novinku v podobě žebříku. Jeho používání je zatím malinko krkolomné, ale rozhodně to má svůj potenciál.
Úspěchy na bojišti jsou samozřejmě spojeny s kariérním postupem a odemykáním zbraní a jejich vylepšení. Nějaký čas to zabere, rozhodně to není tak, že by hráč byl po každé bitvě zasypán nově odemčenými mířidly a dalšími upgrady.
Battlefield 6 má příšerné menu
Z hraní samotného jsem si odnesl prakticky výhradně pozitivní dojmy. Jenže než se k tomu člověk dostane, musí projít přes menu. To je chaotické, podivně zorganizované, má dost zvláštní odezvu a celkově působí, jak kdyby ho dělal někdo naprosto nekompetentní. Bohužel se to částečně prolíná i do hry, kdy při respawnu není úplně složité se ukliknout a dost často jsem nevěděl, proč jsem se objevil na druhém konci mapy, než jsem chtěl. Kdyby toto vývojáři poladili, tedy spíš kompletně překopali, bylo by to fajn.

Zdroj: autorský text, ign
Obrázky: screenshoty ze hry Battlefield 6


