- Meta mění zásady ochrany osobních údajů u svého AI modelu
- Ten se jmenuje Meta AI a je velmi rozšířený
- Již brzy bude využívat konverzace k cílené reklamě
Společnost Meta, která vlastní WhatsApp, Facebook, či Instagram, již nějakou dobu provozuje vlastní AI model pojmenovaný Meta AI. Ten funguje v rámci samostatné mobilní aplikace, ale je také přímo integrovaný ve všech hlavních sociálních platformách Mety. Od prosince se v něm výrazně změní zásady ochrany osobních údajů a ne každému se nový směr bude líbit.
Obsah článku
Meta AI se těší vysoké popularitě
AI model Meta AI můžeme popsat jako alternativu k populárním platformám ChatGPT od OpenAI, nebo Gemini od Googlu. Jedná se tedy o tradičního chatbota, kterého se můžete zeptat na vše dle libosti a vést s ním klasické konverzace o čemkoliv.
Kromě dedikované mobilní aplikace najdeme tento AI model integrovaný přímo ve Facebooku, Messengeru, či Instagramu, a to jak v mobilních aplikacích, tak ve webovém rozhraní. Dle aktuálních čísel ho využívá celosvětově více než 1 miliarda uživatelů měsíčně.

Ještě přesněji zacílená reklama
Od prosince se výrazně změní zásady ochrany osobních údajů v rámci užívání tohoto chatbota, a to bohužel k horšímu. Meta od tohoto měsíce začne využívat konverzace, které s ním uživatelé vedou, k personalizaci obsahu a ještě přesnějšímu zacílení reklam.
Povedete s chatbotem konverzaci například o turistice? Tak to můžete na Facebooku či Instagramu očekávat cílené reklamy právě na toto téma. Využívání konverzací k tomuto účelu se bude vztahovat jak na psaný chat, tak na hlasovou konverzaci.
Některá témata budou tabu
Meta si je dobře vědoma toho, že se jedná o velmi citlivou záležitost, a proto zůstanou některá témata konverzací i nadále tabu a nebudou pro personalizaci využívána. Mezi ně patří například náboženství, sexuální orientace, zdraví, nebo rasový či etnický původ. Změny zásad ochrany osobních údajů vejdou v platnost 16. prosince a uživatelé o nich budou informováni od 7. října.
Zdroj: facebook, gsmarena
Obrázky: se svolením Mety