- Battlefield 6 jsme vyzkoušeli v předběžném přístupu
- Hra se vracím ke kořenům série, ale pouze částečně, pro test bohužel nebyly zvoleny úplně reprezentativní mapy
Obsah článku
Battlefield 6 ve veřejném testu
Hra sice vychází až v říjnu, ale v režimu předběžného přístupu si lze multiplayer vyzkoušet už teď. My jsme samozřejmě neodolali a několik hodin jsme tomu věnovali. Původně jsme čekali, že budeme hýkat nadšením, bohužel tomu tak úplně není, částečně jsou na vině mapy. Ty dle našeho názoru nebyly pro test vybrané úplně šťastně. Konkrétně se jedná o:
- Siege of Cairo – městská mapa, boje na kratší vzdálenost, dostupná je zde pouze pozemní technika
- Iberian Offensive – opět mapa, která je prakticky celá zastavěná, k dispozici jsou opět jen vozidla
- Liberation Peak – prostředí hor a horské vesničky, mapa kombinuje otevřené prostory a budovy, hráči mohou sednout jak do techniky pozemní, tak letecké
Destrukce jako priorita
Na každé ze tří map, které jsou veřejně přístupné, se nachází dostatek budov, aby hráči mohli otestovat to, čím se tvůrci zaklínali nejvíc, tedy destrukční model budov. Ano, ten je skutečně povedený, propracovaný a v praxi funguje skvěle. Před tankem se lze jen těžko schovat, díru do zdi udělá i granátomet. To všechno je super. Problém je, že Battlefield 6 minimálně na mapách Siege of Cairo a Iberian Offensive budí dojem frenetické akce ve stylu Call of Duty.
Co obě hry odlišovalo, byl hlavně herní styl, kdy Battlefield by spíš pomalejší a taktičtější. To v betě reprezentuje zatím jenom mapa Liberation Peak, a to ještě jen částečně. Pořád se velikostí a rozlehlostí nevyrovná mapám z Battlefieldu 2042 a člověk tu vidí maximálně desítky metrů před sebe. Když se však podíváme na některé z map, které budou v plné verzi, tak třeba Operation Firestorm vypadá vcelku otevřeně. Vzorek z bety bychom tedy nebrali jako reprezentativní, v plné verzi bude Battlefield 6 mít více map a čekáme i větší zastoupení těch otevřených.

Další dojmy
Líbí se nám grafika i chování zbraní, které působí poměrně realisticky a uvěřitelně. Co byl zatím trochu problém, je rozpoznání nepřátel. Často se stává, že ležící postavu přehlédneme, protože vlivem kamufláže splyne s pozadím. Nepomáhají tomu ani světelné efekty, které jsou sice líbivé, ale oslnění simulují skutečně věrně, Battlefield 6 tedy dává „kemperům“ lehkou výhodu.
Hrát je možné jak v režimu, kdy může kterákoliv postava nést jakoukoliv ze základních zbraní, ale také je dostupný režim, ve kterém jsou zbraně omezené na určité třídy. Nicméně raketomet samozřejmě má jenom jedna z postav, a to Engineer. Mimochodem může mít dva – jak proti pozemním vozidlům, tak proti letecké technice, což bylo něco, co nám v Battlefieldu 2042 dost chybělo. Assault má k dispozici další zbraň, zde doporučujeme velmi účinnou brokovnici. Navíc má v zásobě ještě granátomet, což jeho palebnou sílu solidně zvedá.
Zdroj: autorský text, IGN
Obrázky: se svolením EA